Saturday 1 December 2012

erti sebuah ikatan....

adakah aku menepati janji aku untuk mengUpdate blog ni ? 'boleh lah...' hahaha.
ok ok.may i proceed ? 'go ahead'
hahaha.
kalau di fikir sejenak, tajuk post aku kali ni agak mcm lain mcm sikit kan?hah,please.jangan fikir terlalu jauh ke dasar laut ok?ni pasal sebuah ikatan persahabatan. clear right ? is not about my feeling towards ... acececehh...adakah aku berjaya buat korang terfikir bahawa aku sudah suka seseorang ? hah, lupakan.

jom kita mulakan sekarang.

aku mula terfikir nak buat post ni bila aku tengok music video Sahabat by Najwa Latif dan kawan kawannya.boleh lah tengok dekat youtube.nice video meh...

27 November 2012 , merupakan hari terakhir SPM aku. hari selasa tu, aku seat for Biology paper. tak perlu dipanjangkan, aku mula rasa happpy yang teramat apabila invigilator kutip paper 3 Bio aku. time tu dalam otak aku, aku dah cakap 

"no more uniform,no more buku teks banyak2,no more homework and no more RPS"
 
time tu hanya fikirkan kegembiraan yang akan aku kecapi selepas habis SPM , tapi ... 
bila sampai aje dekat rumah aku mula fikir satu lagi benda yang penting..

"kawan..."

tu lah single word yang keluar dari mulut aku ketika aku sedang golek golek atas katil ...

yes,aku mula rasa macam kehilangan.sapa tak sayang kawan wei? tipu lah tak sayang kan walaupun kawan kawan korg tu annoying sikit kan ? 

kawan kawan aku ?

perghhh,superb lah dieorang tu..
kalau bab makan,memang kami tak boleh tolak ansur.
kami mesti turun rehat.hahaha :)
actually,aku ni bukan jenis suka turun rehat tapi ....
tu lah aku turun jugak..(ayat dalam otak dah hilang wei, blank )

ok lah, disebabkan aku dah lupa ni...
lebih baik aku buat conclusion aje...

kesimpulannya, hargai mereka yang ada didepan mata anda sebelum anda kehilangannya..
manusia ini tak sempurna.setiap orang ada kelebihan dan kekurangannya.sebagai seorang kawan, kita perlu membantu kawan kita yang dalam kesusahan.tak baik kalau kita biar kan dia sorang sorang mengharungi segala kesusahan.bak kata orang, kawan seHidup seMati.tak pun ayat ni, friends till Jannah. jika kawan kita terlajak dari jalan yang sebenar, kita tarik dia balik ke jalan yang sepatutnya. terima kekurangan dia, bukan mencaci, menyumpah segala atas kekurangannya. 
kita lupakan sejarah lama, kita bukak diari hidup baru. tak payah nak berpaling ke belakang lagi . teruskan perjalanan kamu, sebab perjalanan kau masih jauh. 
*ingatan buat diri sendiri yang serba kekurangan ni...

kawan kawan ku sekalian,
terima kasih yang tak terhingga kerana sudi menjadi kawan yang sangat baik untuk kita. yang sanggup berkawan dengan orang yang selalu bertepuk sebelah tangan macam kita ni. yang suka berangan. yang sangat kedekut ni . yang selalu mencari kesalahan orang ni. terima kasih. kita sayang kamu ! terima kasih jugak sebab sudi menjadi salah seorang penyokong kita bila kita dah give up. thanks for everything. kita doakan kamu berjaya dunia dan akhirat.jadi anak yang baik.jadi anak yang berjasa kepada ur parents. berjaya dalam bidang yang kamu suka.



relek lu...
aucak...

auni lah

No comments:

Post a Comment

-kenape kamu x nak komen
-komen la
-1 pun cukop
-atas kerelaan sendiri