Thursday 29 March 2012

BANGGA DIRI


 
 
kadang kadang wujud perasaan x suka pd org yg suka sgt bangga diri...ye aku ngaku ada baik nya berbangga dgn diri sendiri... tapi jgn lupa , ada juga keburukannya kalau terLALU bangga dgn diri. aku taw aku ni x SEMPURNA and not only me but all of us ...never PERFECT...aku x nafikan aku selalu bangga diri.contohnya ? "auni budak plg cute" ala itu korg pun penah buat .
tapi ... kalau bangga diri mcm ni : "sorry r aku x kwn dgn anak org biasa" tak pun "time mak aku kerja mula2 dulu,gaji dia 4K ...hebat kn" dan macam macam lagi contoh nya..
sorry to say lah... aku x suka org mcm ni. kadang kadang rasa nak lempang aje. tapi sebab fikirkan kau tu kawan aku , aku senyap aje.aku bukan x berani x tegur tapi nk jaga hati. bangga diri sgt sampai lupa nk berpijak pada bumi yang nyatakan!dia terLUPA bahawa nikmat hidup yg dia dapat sekarang hanyalah sementara.x perlulah nk bangga sgt.kalau ank jutawan sekalipun,yang kaya mak bapak korg bukannya kamu.plez sayang. jgn dikaburi dgn harta yg kau ada sekarang ni .
"beb rumah aku 13 tingkat kot" ;"serius kecik giler rumah ni" ; "eei , macam mane dieorg nk hidup dgn rumah sekecik ni ?"
bila aku dengar org cakap macam ni,aku terKEJUT...x sangka ada manusia boleh cakap macam tu.mungkin mereka lupa akan ....akan ape erk ...adoi hilang idea terus...ok, mungkin mereka ingat semua org kaya macam dieorg ???=.= tapi bagi aku walau sekecil mana pun rumah tu, cukup lah keluarga itu merasa diri mereka di dalam syurga dunia.
tak perlu rumah sebesar istana , tapi ... terasa hidup bagaikan di dalam neraka ...
 
wake up from your dream ...
kalau ALLAH nk tarik semua nikmat yg Dia bagi,sekelip mata saja semua tu boleh hilang.
 
auni athirah tegur untuk kebaikan bersama...aku dan kau ...

No comments:

Post a Comment

-kenape kamu x nak komen
-komen la
-1 pun cukop
-atas kerelaan sendiri